„Když si lidé dnes chtějí něco koupit, je web téměř vždy prvním místem, kde začínají svůj výlet za nakupováním.“ David Meermann Scott
Analýza webu – vylepšete svůj stávající web
Výkon svého webu můžete zásadním způsobem zvýšit
Pomáháme návštěvníky webu přeměnit v nadšené zákazníky!
Co budeme společně analyzovat?
A/ OBSAH, protože zde dnes vnímá zákazník hodnotu webu
- Řešíme texty, aby skutečně odpovídaly SEO
- Atraktivní obsah prodává – nestačí mít dobré produkty a služby, ale především je umět správně představit zákazníkům a ti se budou rádi na web vracet
- Dobrý web tvoří vizuály, piktogramy, infografika a hlavně video, které je podle výzkumů nejvíce sdíleným formátem na sociálních sítích
- Zaměřujeme se také na sekci aktuality, blog a odběr newsletterů v souladu s GDPR
Příklady typických kritických bodů, které zažíváme v praxi:
- Web stál hodně financí, ale nakonec se šetřilo na textaři a vizuálech
- SEO cílí na slova, která nikdo na Google ani Seznam nevyhledává, protože je nenavrhl expert
- Video na homepage bylo drahé, ale vidělo ho velice málo lidí, protože nemá jasný příběh a chybí v něm výzva k akci
B/ DESIGN A UŽIVATELSKÁ PŘÍVĚTIVOST, protože zákazník nechce trávit čas složitým klikáním
- Jde nám především o tzv. uživatelskou přívětivost webu – tedy aby zkazník našel na co nejmenší počet kliků to, co hledá…
- Řešíme identitu dané firmy – tedy barvy, písmo, umístění loga
- Zajímá nás možnost sdílení obsahu na sociálních sítích
- Zajimá nás, jak je text čitelný a zda typografie podporuje klíčová obchodní sdělení
Příklady typických kritických bodů, které zažíváme v praxi:
- Příliš mnoho kliků než najde návštěvník webu obsah, který ho zajímá
- Barevnost webu je jiná než v grafickém manuálu, web má příliš mnoho barev
- Některé podstránky mají zastaralý obsah – marketingové akce již neplatí
C/ OBCHODNÍ STRATEGIE, protože cíle musí být předem jasné
- Hodnotíme web podle návaznosti na cíle webu z hlediska obchodu, marketingu a komunikace
- Správná digitální strategie je v souladu s nákupním procesem zákazníka ve všech fázích, tedy i před nákupem a po nákupu
- Zaměřujeme se na získávání recenzí a referencí zákazníka a podporu spokojenosti zákazníků
- Poradíme, jak zviditelnit svou značku na trhu a odlišit ji na první pohled od konkurence
Příklady typických kritických bodů, které zažíváme v praxi:
- Nikdo nedefinoval přesně cíle webu a tak web nereflektuje BUSINESS MODEL FIRMY
- Firma neřeší reference zákazníků ani recenze na Google firmy a na Facebook
- Nikdo neřeší návaznost komunikace v oblasti PR a sociálních sítích
Přínosy naší spolupráce – proč využít naše odborné konzultace pro vývoj webu:
Vytvoříte ze svého webu jedinečný prodejní nástroj
Poradíme, jak dělat web a on-line marketing z pohledu zákazníka
Víme, jak vytvořit funkční web a jak o něj dlouhodobě pečovat, aby se investice vyplatila
Nezávisle zhodnotíme návrhy Internetového marketingu z hlediska obsahu a kreativního řešení – umíme navrhnout i texty a grafický design
Vybereme vhodné komunikační kanály pro Internetový marketing, které za rozumnou cenu osloví zákazníky
Analýza komunikace firmy na sociálních sítích
Co budeme společně analyzovat?
A/ OBSAH, protože v době hyper konkurence je to důvod, proč si zákazník firmu vybral
Atraktivní obsah prodává – nestačí mít dobré produkty a služby, ale především je umět správně představit svým zákazníkům
Řešíme texty, aby odpovídaly řeči cílové skupiny – vizuály, piktogramy, infografiku a v neposlední řadě i video, které je podle výzkumů nejvíce sdíleným formátem na sociálních sítích
Zaměřujeme se na důvody, proč některé typy obsahu více oslovují zákazníky a jiné nezaujmou
Příklady typických kritických bodů, které zažíváme v praxi:
- Neměří se úspěšnost příspěvků na sociálních sítích
Obsahová strategie neexistuje, není jasná komunikační linka a příspěvky dáváme nahodile a nepravidelně
Texty nepíše textař, ale asistentka a nestíhá odborně reagovat na komentáře zákazníků
B/ VIDEO MARKETING, protože je to nejvíce sdílený formát na sociálních sítích dle výzkumů
Využíváme storytelling
Řešíme identitu dané firmy – tedy umístění loga
Zajímá nás možnost radikálního zvýšení počtu shlédnutí na YouTube a Facebook
Doporučíme, jak řešit video od návrhu scénáře přes produkci až po mediální nasazení
Příklady typických kritických bodů, které zažíváme v praxi:
- Zbytečně předražená produkce a přesto video má počet shlédnutí v desítkách, chybí storytelling…
Každé video na YouTube má jiné prostředí a děj a nemá definovaný kreativní koncept
Video netočí odborník, ale kolega na mobilní telefon – není slyšet zvuk a chybí titulky a logo
C/ OBCHODNÍ STRATEGIE, protože jsou pro nás nejdůležitější měřitelné výsledky
Hodnotíme dle návaznosti na strategické cíle z hlediska obchodu, marketingu a komunikace
Komunikujeme ty klíčové produkty a služby, na kterých firma má výhodnou marži a zisk
Zaměřujeme se na získávání recenzí a referencí zákazníka a podporu spokojenosti zákazníků
Poradíme, jak zviditelnit svou značku na trhu a odlišit ji na první pohled od konkurence
Příklady typických kritických bodů, které zažíváme v praxi:
Nikdo nedefinoval přesně cíle a není jasný BUSINESS MODEL FIRMY
Firma neřeší recenze zákazníků a nereaguje na ně a to na pozitivní ani na negativní
Chybí návaznost na PR strategii a charitu a sponsoring
D/ ORGANICKÝ DOSAH X PLACENÁ REKLAMA, protože chcete své peníze utrácet smysluplně
Zajímá nás smysluplné využití brand ambassadorů a influencerů
Řešíme nastavení placené reklamy včetně vytváření typických představitelů cílové skupiny neboli persony
Využití potenciálu zaměstnanců firmy jako zvýšení autencity komunikace
Využití dalších komunikačních kanálů jako jsou newslettery
Příklady typických kritických bodů, které zažíváme v praxi:
Firma nevyužívá příležitost zvýšit organický dosah zdarma své komunikace díky zapojení týmu stovek či tisíců zaměstnanců své vlastní firmy
Placená reklama je nastavena bez lokalizace a znalosti životního stylu cílové skupiny a tak platíte zbytečně vysokou cenu za proklik
Neměří se návštěvnost webu ze sociálních sítí jako významný zdroj zvýšení návštěvnosti
Přínosy naší spolupráce – proč využít naše odborné konzultace pro sociální sítě:
- Poradíme, jak vytvářet komunity nadšených zákazníků a příznivců dané firmy
- Provedeme analýzu stávající komunikace na sociálních sítích – Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, YouTube… a doporučíme zlepšení
- Doporučíme, jaké sociální sítě vybrat pro danou cílovou skupinu
- Social media management – poradíme, jak vytvářet obsah pro sociální sítě, který zaujme cílovou skupinu
- Zajistíme na přání celoroční správu sociální sítě včetně vytváření obsahu a poradenství pro jeho tvorbu