Jak se osvobodit od grantů a dotací a dosáhnout nezávislosti!
„Nejvytrvalejší a nejnaléhavější otázka života zní: Co děláš pro druhé?“
Martin Luther King Jr.
V dnešní době zažívají neziskové organizace stále větší tlak na snižování dotací od státu a tak jejich rozpočty mohou být zásadně snižovány. My poradíme, jak vytvářet komunikační strategii, která přitáhne dárce, sponzory a donory díky kreativní komunikaci, která zaujme cílovou skupinu na první pohled.
I neziskové organizace mohou být ziskem pro celou společnost – ovšem veřejnost musí správně porozumět tomu, co dělají. Víte, jak využít nejnižší možný rozpočet na reklamní aktivity a dosáhnout nejvyšší možný efekt? Reklama v zájmu dobra má celospolečenský prospěch a navíc řada firem dnes využívá CSR, charitu a sponzoring pro budování své image a public relations…
Cíle a přínosy – na co se soustředíme
- Získáte konkrétní návody, jak mediálně zviditelnit svůj dobrý záměr
- Jak se dá využít on-line komunikace a Internetový marketing
- Poznáte, jak si získat důvěru veřejnosti
- Rady a návody pro ty, kdo mají omezený rozpočet na své reklamní a komunikační aktivity
- Pochopíte, jak oslovit novináře a vytvářet správně public relations nejen na sociální síti Twitter
- Najdete tipy pro video marketing, který využijete na svém webu, sociálních sítích nejen na YouTube a také v e-mailingu
Obsah – co se společně naučíme
Strategie je základem úspěchu
- Jednotná strategie komunikace a proč je důležitá
- Co vše patří do komunikační strategie a PR strategie
- Jak pochopit strategii svého sponzora:
posice značky – unikátnost je základem komunikace - Jaká je struktura – jak psát strategie
Umění být kreativní, umění správně zaujmout ihned
- Role kreativity aneb umění zaujmout na první pohled
- Příběh a storytelling – umění konsistentní komunikace
- Co je to jednotná komunikační linka
- Síla visuálu – visualisace sdělení
- Spojení textu a obrazu
- Kreativita a její techniky – zdroje inspirace
- Vymýšlení nápadů – idea making od konceptu po realizaci
Tvorba reklamy krok za krokem
- Interní procesy – tým, který tvoří komunikaci
- Výběr cílové skupiny a jak ji pochopit
- Jaká media jsou nejvíce efektivní
- Jak komunikují ostatní neziskové organizace – místo na trhu
Role P.R.
- Co zajímá novináře
- Jak navazovat a budovat vztahy s novináři
- Jak psát tiskové zprávy
- Kde publikovat a jak psát novinové články
On-line komunikace - tvorba atraktivního obsahu
- Jak využít své web stránky a zlepšit uživatelskou přívětivost
- Definujte si cíle svého webu a konverze
- Jak a proč napojit svůj web na sociální sítě
- Jak dělat e-mailing a tvořit newslettery ve věku GDPR
- Jak provést SEO a přivést návštěvníky na svůj web
- Content marketing – jak tvořit a sdílet obsah webu
- Proč je důležitá sekce Novinky/Aktuality na webu
Sociální sítě a nová media
- V čem pomohou v komunikaci sociální sítě
- Facebook – změny a trendy
- Instagram – umění sdělit to visuálem
- LinkedIn – síť profesionálů, kde najdete potenciální sponzory
- YouTube – video svět
- Twitter – medium vhodné pro PR
- Video marketing – jak napsat dobré scénář a jak šířit dobrý obsah
- Jak natočit video, které bude mít virální efekt
- Jaká jsou rizika a nevýhody komunikace na sociálních sítích
Na co si dávat pozor
- Kde se nejvíce ztrácí čas, energie a finance při tvorbě reklamy
- Jak nepoškodit důvěru sponzora a veřejnosti – transparentní a srozumitelné komunikace odpovídajícím jazykem
- Krizová komunikace- jak ji zvládnout
- Nebezpečí na sociálních sítích
- Jak zabránit úniku dat – Internetové hrozby
Ukázky úspěchu
- Konkrétní příklady realizovaných kampaní – jak to jde, když se chce
Příklady z praxe - realizace kampaní a poradenství pro tyto neziskovky:
- Neziskovky.cz
- Ministerstvo obrany České republiky – neziskové aktivity
- Sociální služby pro seniory Ledax
- Dům kultury Akord, Ostrava, www.dk-akord.cz
- Pomoc handicapovaným díky asistenčním psům www.pestraspolecnost.cz
- Inovacentrum ČVUT, www.inovacentrum.cvut.cz
- Klášter dominikánů www.jilji.cz
- Nadace na podporu Tibetu www.potala.cz
- Rozvoj osobnosti www.avaloka.cz
- Klášter karmelitek www.cestanahoru.org
- časopis Nový prostor www.novyprostor.cz
- Kampaň na podporu záchrany šelem u nás ve spolupráci www.orangefactory.cz
- Nezisková kavárna www.jinakava.cz
Cílová skupina – komu kurz pomůže
- Zadáno pro nestátní/NGO segment, charitativní a neziskové organizace
- Kurz využijí i instituce, které mají pod sebou neziskové organizace jako jejich zřizovací orgán
Metody a techniky – orientace na aplikaci do praxe
- Individuální přístup ke každému účastníkovi
- Aplikace na segment podnikání daného účastníka
- Aktivní trénink
- Výklad obohacený příklady z praxe
- Klademe důraz na osobní zážitek — praktická cvičení pro osvojení daného tématu, kde získáte okamžitě zpětnou vazbu
- Vzájemná interaktivní diskuse účastníků, kde si vyměňují své zkušenosti
Časová náročnost
- 1 den, tedy 8 hodin workshopu
- Termín dle dohody
Cena akce - pro veřejné a pro firemní kurzy:
- 3.000 Kč + DPH na jednu osobu a 1 den školení pro veřejný kurz otevřený všem zájemcům
- Kurz můžeme uspořádat jako firemní a cenu stanovíme individuálně dle domluvy
- Slevy dle počtu osob a celkového objemu závazně objednaných kurzů
- Celodenní akce přímo v prostorách klienta – nebo na přání v našem školícím centru v Praze
- Termín flexibilně stanovíme dle požadavků zájemce
Objednávejte kurz pro neziskovky zde a nebo volejte na m: 777 189 108
Jak objednávat firemní kurzy
Školení probíhá nejčastěji buď v prostorách klienta a nebo v našem školícím centru v Praze, případně dle dohody jinde.
Objednávejte formou objednávkového formuláře, který naleznete výše, nebo zašlete e-mail na: vit.balousek@goodideas.cz